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広島電鉄 800形 広島市南区宇品海岸2丁目 元宇品口電停手前 御幸松広場手前 広島市南区宇品海岸2丁目

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写真: 広島電鉄 800形 広島市南区宇品海岸2丁目 元宇品口電停手前 御幸松広場手前 広島市南区宇品海岸2丁目

写真: 元宇品口電停から東方向 広島市南区宇品海岸2丁目 写真: 広島海上ビル 広島市営桟橋 乗船待合室 広島市南区宇品海岸2丁目

広島電鉄 元宇品口電停 広島市南区宇品海岸2丁目 https://flic.kr/p/Jp7g7S
800形 https://flic.kr/p/KkAdLk
東方向 https://flic.kr/p/KkAeFg
元宇品入口交差点 https://flic.kr/p/KkAfek

Motoujina-guchi Station
Motoujina-guchi is a Hiroden station (tram stop) on Hiroden Ujina Line, located in Minami-ku, Hiroshima.

HIROSHIMA ELECTRIC RAILWAY, Hiroden (streetcar)
The streetcar "Hiroden" is useful and cheap transportation in Hiroshima-city. They have eight routes in Hiroshima-city and only Miyajima line route goes out of city. The history of Hiroden is old and it has ever been the means of transportations for Hiroshima citizens for a hundred year, and the first transportation which started to run just after bombed from Atomic Bomb was Hiroden. Even now two bombed streetcar carriages run in the city.

広島電鉄 800形車両
製造年:1983年・87年・90年・92年・97年
両数:14両
定員(座席数):91人・69人(37人)
自重:21.0t・21.3t
最大寸法(長さ×幅×高さ):13,500mm・13,680mm×2,450mm×3,820mm
車体製造所:アルナ工機

当時最新の技術を採り入れた軌道用車両。
3500形をモデルに省エネ・低騒音・乗り心地の向上を目指して製造された。単車として唯一、回生ブレーキを備えている。

Model 800 Hiroden built in 1983
Model 800 was produced with the latest technologies at that time to improve the efficiency of the energy saving, the comfort of the ride and the reduction of the noise. It is equipped with a chopper control system with a regeneration brake.

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